bertakarlsson

Kategori: Träning & hälsa

Nyttiga milkshakes

Ni har väl inte missat dessa nya ''milshakes''? Finns i smakerna choklad, mango och vanilj och även hallon och vitchoklad som inte är med på bilderna. Min favorit var helt klart choklad som smakade typ som drickan pucko ni vet? Alltså hur god som helst. Dem andra två var liite väl söta enligt mig, men absolut goda dem också. :) Perfekta när sötsuget tar över!

Fridaaaay

Nu var det ett litet tag sedan jag bloggade, wops. Skyller på att jag är så jäkla trött hela tiden.. orkar inte ens kolla på alla serier jag följer och då är det illa, haha. Äntligen fredag iallafall, wihoo!!! Så efter en kort skoldag som endast bestod utav träning inför en konsert vi ska ha nästa vecka körde jag ett träningspass här hemma. Kan verkligen tipsa om appen ''daily workout'' (tror jag den heter), passar perfekt om man vill köra ett kort men intensivt pass hemma. Nu ska jag fixa färdigt mig och sedan om en stund dra till en kompis där jag och mina amigos ska grilla osv. Imorgon ska jag till Köpenhamn, så ser verkligen fram emot denna helgen. Kramis!

Fyra motivationstips

- Träna olika saker och våga testa nya grejer! Om du inte känner att gymmet är din grej, testa istället något annat. Gå på olika gruppass, dansa, spring, testa någon sport. Det finns så många roliga träningssätt och det finns något för alla. 

- Ha en träningskompis! Ibland kan det vara skönt att träna själv men att ha en träningskompis ibland som kan motivera en lite extra är aldrig fel.

- Ha ett större mål och flera delmål! Sätt upp ett mål du har med träningen, t.ex bygga muskler eller få förbättrad kondition. Lägg sedan till små delmål och planera så att du verkligen kan nå det stora målet lite senare. Det gör det hela lite mer realistiskt och det blir roligare och mer motiverande, istället för att bara ha ett stort mål och inte ha en jäkla aning om HUR du ska nå dit.

- Snygga träningskläder! Så töntigt egentligen, men visst blir man mer motiverad av nya och snygga träningskläder? Så köp lite snygga och bekväma träningskläder/skor så blir det genast mycket roligare att träna.

Milk is for babies

Äpple och kiwi // En smoothie gjord på havregurt, hallon, halv banan, alpro coconut milk

Godmorgon! Här får ni en bild på gårdagens frukost, så god och fräsch! Åt mycket vegetariskt förra veckan faktiskt och tänkte fortsätta med det framöver, mår så bra av det. Har även slutat med kvarg (som jag typ var beroende av innan, haha) och de flesta andra mjölkprodukterna, och saknar det inte så mycket faktiskt. Vet inte om jag vill bli helt vegetarian (ännu iallafall) men att åtminstone minska på allt köttätande tycker jag dem flesta borde testa :) 

Mellis innan träning

Smoothie gjord på hallon, mango, kvarg och vatten. :)

Detta fick bli mitt mellanmål idag, såå gott! Lyckades äntligen med att göra en god smoothie vilket aldrig händer nu för tiden, wiho. Bokade nyss in mig på ett träningspass så ska alldeles strax åka mot gymmet, är så taggad på att svettas och röra på mig (!!), haha. Ska testa på sh'bam som är dans om jag förstått det rätt? Ska bli kul iallafall! Hoppas allt är bra med er, kramis.

Peanut crunch

Avslutar mitt påsklov med denna glassen (som inte alls smakade jordnötssmör? men absolut god) Igår var jag som sagt på fest och balders och hade en jättebra kväll fram tills jag insåg att min jacka var stulen.. Alltså, jag förstår inte hur jag lyckas, för det är verkligen aaalltid mig det händer sånt här och liknande saker. Blir så förbannad, på mig själv och på människor som inte förstår skillnaden på mitt och ditt. Jaja, annars så hade jag en bra kväll med en massa roliga människor, så en helt misslyckad kväll var det inte. Nu ska jag strax sova, imorgon börjar ju skolan igen vilket ändå känns helt okej. Hoppas ni haft en bra helg, puss.

Workout playlists

                                             

                           Något av det viktigaste när man tränar: BRA MUSIK. Så om ni behöver lite tips på nya träningslåtar, kolla in dessa playlists här ovanför!

Freshstart

bilder från weheartit.com

Som vissa kanske vet körde jag en period utan godis, glass osv men har nu haft en paus ifrån det en vecka. Nu idag tänkte jag dock köra igång igen fram tills sommarlovet åtminstone! Jag gör det inte bara för någon ''beach body'', även fast jag också är ute efter en förändring på utsidan. Men största anledningen är faktiskt för att man mår så bra av att utesluta tillsatt socker, utseendet är ju inte ALLT.

Ska också komma igång på gymmet igen där det endast blivit några pass då och då dem senaste veckorna, månaderna (?). Fan, jag saknar verkligen att träna flera dagar i veckan men jag har haft så mycket annat och helt enkelt tappat motivationen. Nu känner jag dock att jag är ''back on track'' igen och ska verkligen prioritera träningen. Ja, det är ju lätt att sitta här och säga vad man ska göra men nu jäklar gäller det att get shit done också ;)

Cxworx + kondition

Dagens träningspass bestod utav 25 min på löpbandet och därefter ett cxworx pass på 30 min. Hade aldrig gått på det innan men det var riktigt kul så det ska jag absolut gå på fler gånger. Tycker verkligen om att gå på gruppträningspass, kör mycket hårdare då och blir mer motiverad. :) Har nu ätit middagen som ni ser här ovanför och så fort jag skrivit klart detta inlägg måste jag ta tag i allt som står på min ''to do list''. Fan alltså, har ingen struktur eller motivation till något förutom möjligtvis träningen. Men att plugga, neeej, hur gör man ens? Och please, kommentera vad ni vill läsa om för jag har noll inspiration till bloggen också. Puss.

17 mars

Avokadomacka och en hallonsmoothie. ♥

Här ovanför ser ni gårdagens mellis jag åt innan gymmet, så gott! Hej på er förresten, äntligen torsdag hörrni!! Hade det sista nationella provet i svenska idag vilket gick bra, så himla skönt att dem är gjorda. Har varit på så himla bra humör idag (tackar vädret för det) och är bara allmänt taggad på livet. Bästa känslan! Ska nu avsluta denna dagen med något tv-serieavsnitt innan jag ska sova. Hoppas ni haft en bra dag, puss.

Eat your greens

Något jag verkligen vill bli bättre på är att äta mer naturligt, mer grönsaker osv. Visst, jag äter redan nu mycket grönsaker men får också i mig så mycket skit som t.ex. sötningsmedel då nästan allt jag älskar innehåller det. :( Vill verkligen dra ner på sötningsmedel, mjölkprodukter (min älskade kvarg) och kött. Vet att jag skulle må så bra av det! Denna smoothien här ovanför var en del utav min lunch, riktigt god var den! Älskar innocents smoothies och juicer, testa dem om ni inte gjort det. Måste verkligen börja göra gröna smoothies eller smoothies överhuvudtaget oftare, det är ju så jäkla gott och dessutom nyttigt. 

Monday workout

Hej på er! Gick på mitt första gruppass idag tillsammans med en kompis på ett pass som heter multi och det var SÅ jobbigt men samtidigt jättekul, kommer absolut gå på det fler gånger. Har bokat in mig på ett pass imorgon också som jag förhoppningsvis hinner gå på, har nämligen lite plugg och en grej i skolan som tyvärr måste komma före. Är iallafall himla taggad och motiverad till träningen nu! Ska bli så kul att inte bara gymma utan att även gå på pass där jag personligen blir mer taggad och tar ut mig ännu mer. Hoppas ni haft en bra måndag, puss.

Det perfekta mellanmålet

Kvarg med granola och sockerfri sylt

Detta måste nog vara mitt favoritmellanmål (okej, äter samma till frukost också haha). Tycker dessa små kvargburkarna på 150 g passar perfekt till mellanmål för mig iallafall, blir lagom mätt och är lätta att ha med sig om man är iväg. Jag har nyss varit och tränat på det nya gymmet, kändes som att vara nybörjare all over again med massa nytt folk och att inte veta riktigt var man skulle gå, haha. Körde ett konditionspass och det gick såå bra, jag kanske inbillade mig men det gick så jäkla mycket bättre att springa på detta löpbandet än på dem som var på mitt andra gym (?) haha. Resten av denna lördagen ska jag plugga och filma till YT, har skjutit upp allt hela veckan så nu måste jag verkligen börja.. Ha en bra lördagskväll, puss!

Q & A

Fick några frågor i en kommentar här på bloggen så självklart tänkte jag svara på dem här. Blir så glad av det för då vet jag att åtminstone någon är lite intresserad av vad jag skriver om haha!

Hur länge har du gymmat?

Första gången jag gymmade var 2014 i Spanien men på mitt nuvarande gym har jag varit i lite mer än 1 år nu.

Vad är ditt mål med träningen?

Först och främst att MÅ BRA och helt enkelt bara älska det jag gör, inte tvinga mig själv till något. Men, jag skulle ljuga om jag säger att jag inte tränar för att se förändring på utsidan för det gör jag. HÄR kan du läsa lite mer om vad mitt mål med träningen är. 

Går du på någon diet?

Nej, det gör jag inte. Just nu äter jag dock inget godis, kakor och annat med tillsatt socker och har inte gjort på två månader. Äter mindre av kolhydrater som pasta, ris, potatis också för att jag mår bättre utan det helt enkelt. Det är inte något som passar alla men för mig funkar det och jag mår mycket bättre av att äta mindre utav kolhydrater. 

Vad vill du jobba med och går du på gymnasie,isåfall vilken linje?

Jag går inte på gymnasiet men har nyss sökt in till det och ska alltså börja i höst. Eftersom jag sökt till ekonomiprogrammet så är det väl något inom ekonomi som jag vill jobba med. Några drömmar jag har är t.ex att starta ett cafe med endast hälsosamma grejer haha, eller jobba med något annat inom träning och hälsa. Och att få jobba med sociala medier vill jag också göra, att bara leva på t.ex en blogg vill jag nog dock inte men att ha det vid sidan om iallafall.