bertakarlsson

Bomberjackor

Bomber
 
1. HÄR / 2. HÄR / 3. HÄR / 4. HÄR  
 
Något som står högt upp på önskelistan är en bomberjacka. Äger faktiskt inte någon så jag tänker definitivt köpa en innan våren, det är ju så snyggt! Här uppe ser ni några från nelly.com som jag tyckte var snygga, speciellt nr 2! 

Lunch i Båstad

Snacka om matkoma deluxe efter denna buffén som vi åt tidigare idag i Båstad. Hur gott som helst verkligen! Mat är livet. Nu under eftermiddagen har jag har jag varit ute på en powerwalk i det inte så härliga vädret och förutom det bara tagit det lugnt. Kan vara mysigt med såna här helger ibland också. :)

Spring is calling

Spring is calling
1. HÄR / 2. HÄR / 3. HÄR / 4. HÄR / 5. HÄR / 6. HÄR
Åh vad jag längtar efter vår och sommar nu när jag ser allt fint på nelly.com! Här uppe har ni några favoriter som gärna skulle få flytta in i min garderob. Älskar verkligen färgerna grått och beige på kläder som ni kanske ser. HÄR hittar ni fler vårnyheter. :) Summer, hurry up!

Godmorgon lördag

GODMORGON! Har varit vaken i flera timmar och bara haft en lugn morgon, så mysigt. Spenderar helgen i vår stuga på västkusten, älskar att vara här på sommaren men nu på vintern är det lite mindre kul. Har dock dissat familjen familjen ganska mycket senaste tiden så jag var snäll och följde med, hehe. Om några timmar ska vi till Båstad för att äta lunch så jag ska börja fixa iordning mig nu. Längtar verkligen så mycket till sommaren för då är Båstad det bästa stället någonsin. Ha en bra lördag, puss.

Afternoon snack

Smoothie: kvarg, hallon och alpro kokosmjölk. ♥ Toppade med granola och hallon :) Och en celsius till detta, perfekt mellanmål!

Favoritövningar - ben/rumpa

Squats

Finns många sätt att göra denna övningen på, t.ex som på bilderna: utan vikter eller med hantlar. Själv brukar jag köra med en kettlebell, i smithmaskinen eller med upphopp.

 

 

 

Hip thrusters

Även denna övningen går att göra på olika sätt, t.ex som på bildrna: vanliga eller med endast ett ben. Går även att göra i smithmaskinen vilket tydligen ska vara en väldigt bra övning som jag dock inte testat ännu. 

 

Donkey Kicks / Cable kickbacks

Dessa är nog mina favoritövningar, speciellt den till höger. De är ungefär samma övning enligt mig men de utförs på olika sätt helt enkelt. 

 

 

Utfallssteg

Går att utföras t.ex som på bilderna: med eller utan hantlar. ''Bulgarian lunges'' finns det även något som heter och då har man ena benet på en bänk och kör utfallsstegg med det andra. 

Dessa är några utav mina favoritövningar för ben och rumpa. Sedan så har jag även några maskiner som t.ex benpress som är stora favoriter. Men, detta är alltså tips på övningar som kan utföras hemma också. No excuses alltså! Man behöver absolut inte ett gym för att kunna träna :)

 

26 januari

Efter en hemsk skoldag var det väldigt skönt att få komma hem och ÄTA, bästa på hela dagen! Hade planerat att köra en vecka utan koffein, skippade alltså kaffet i morse och har haft huvudvärk och mått skit hela dagen. Så nej, jag tänker aldrig mer skippa koffein en skoldag, vad tänkte jag ens med? Nu ska jag plugga resten av kvällen och kanske träna om huvudvärken släpper. Hoppas ni har haft en bättre dag än vad jag haft haha, puss.

Ge mig sommar

                                         

Det jag saknar allra mest nu: sommaren 2015. Gjorde så mycket kul och umgicks med världens bästa människor. Är så himla trött på vintern nu och vill bara ha värme och soool!

Sunday funday

Söndagar är nog min absoluta favoritdag. Förstår mig inte på människor som har ''söndagsångest'' och bara tänker på att det är skola dagen efter. Att vakna upp, fixa en god frukost och sedan ligga i sängen hur länge man vill. Hur mysigt är inte det? Städa rummet, kolla på tv-serier, ta en långdusch, fixa med youtubekanalen, blogga och planera kommande vecka är vad jag ska göra idag. Nej, nu ska jag ta tag i denna dagen, ha det bra!

Nya mål med träningen

Nu har jag tränat och ätit hälsosamt lite mer ''seriöst'' i snart två år och under denna tiden har jag gått ner väldigt mycket i vikt. Att gå från att ha världens sämsta kondition och träna någon gång då och då - till att nu orka så mycket mer och träna ca 4-6 dagar i veckan är jag SÅ jävla stolt över. Jag är långt ifrån nöjd med min kropp, tyvärr, men jag jobbar på det varje dag. Att träna är det bästa jag vet och jag älskar att äta hälsosam och näringsrik mat. Det är raka motsatsen till vad jag tyckte för två år sedan.

 Dessa är inte de bästa före och efter bilderna jag har men just nu är jag inte så bekväm i att lägga upp gamla bilder då jag skäms SÅ mycket. Tog därför den ''bästa'' före bilden jag kunde hitta.  Dock var det inte då jag började gå ner i vikt utan kanske ett halvår efter den bilden är tagen. Kan iallafall säga att det skiljer en hel del kilon mellan dessa bilderna (även håret har förändrats lite haha och thank god för det.) Funderar på att göra ett enskilt inlägg om viktnedgången, kommentera gärna om ni vill det :)

Jag har precis som de allra flesta en ''drömkropp'', men jag vet också att man inte ska fokusera alldels för mycket på utseendet eftersom alla är byggda olika. Det gäller att vara realistisk också! Men mitt mål just nu är att gå ner i fettprocent (alltså fokuserar jag inte på vikten) och sedan bygga muskler och bli starkare. Många kanske tror att jag är stark eftersom jag tränar mycket men jag är så svag man bara kan bli typ, haha. Tror det beror på att när man går ner i vikt så bryts också musklerna ner. Har också tränat lite överdrivet mycket kondition under dessa åren vilket jag vet är fel.. 

Planen nu är att köra ca 1-2 konditionspass i veckan och 4-5 styrkepass. Väldigt stor skillnad från innan då jag nästan bara har kört kondition och inte lika mycket styrka. Eftersom jag försöker gå ner i fettprocent är det ju inte möjligt att bygga muskler under tiden men det är ändå viktigt att träna mycket styrka så jag åtminstone inte förlorar muskler. Är just nu med i en ''100 dagar utan socker'' challenge och har nu klarat mig i snart 1 månad utan skräpmat och tillsatt socker, wiho! Så genom att fortsätta att utesluta godis, skräptmat osv och träna hårt så kommer jag förhoppningsvis nå mitt mål: att bli lite mer ''fit''. Men, det allra viktigaste är så klart att man mår bra, utseendet är inte allt och det vet jag! Alla är fina precis som dem är ♥

Bananpannkakor

Bananpannkakor: 1 banan, 1 helt ägg och 1 äggvita. Toppade med mandlar, cashewnötter, blåbär och gojibär. ♥

Godmorgon! Det var evigheter sedan jag åt bananpannkakor så jag fixade det idag, hade nästan glömt hur galet gott det är. Ska strax till stan med familjen vilket blev lite spontant och jag fick reda på dett nyss och är därför vääldigt stressad (men ändå sitter jag här haha). I eftermiddag blir det förhoppningsvis ett träningspass och annars har jag inga fler planer. Ha en bra dag, puss!

07:29

Gröt med proteinpulver, halv banan, 1 dadel, blåbär och jordnötssmör. + en celsius ♥

Godmorgon! Gröt ser typ aldrig gott ut på bild men jag lovar att den var mycket god, 10 av 10. Och alltså, huuur skönt är det inte att det är fredag idag? Först är det en kort skoldag som gäller och efteråt ett pass på gymmet. Ikväll blir det probably en lugn hemmakväll vilket ska bli rätt så skönt faktiskt. Hoppas ni får en bra fredag, puss!

Sociala medier

Dessa tre sociala medierna använder jag mest och jag heter bertakarlsson på alla. Ni får jättegärna börja följa mig/lägga till mig, uppdaterar mer där än här på bloggen. Har ju även en youtubekanal som ni hittar HÄÄR om ni vill prenumerera på den. :)

Wednesday

Heeej, hoppas allt är bra med er! Trots att onsdagar är värsta skoldagen så har jag haft en bra dag, har inte så mycket i skolan (ännu) vilket jag är vääldigt glad över. Tog en vilodag från träningen idag för jag har literally träningsvärk överallt haha, but I love it. Händer inte så mycket intressant i mitt liv at the moment, men ville ändå kika in och skriva ett inlägg. Vi hörs imorgon igen, puss!

Blogilates

Innan jag började gymma använde jag mig av blogilates aka Cassey Ho på youtube. Hon är nog en av mina största förebilder inom träningen och jag totalt älskar alla hennes videos! Jag tränar (oftast) bättre när jag går efter hennes videos än när jag själv tränar styrka på gymmet vilket säger en hel del. Varje månad delar hon dessutom ut gratis träningsprogram om ni blir medlem på hennes sida som ni hittar HÄÄR

Tänker börja använda hennes videos nu igen och faktiskt köra mer hemmaträning. Tycker som sagt det ger mer (för mig) och jag är alltid så mycket mer koncentrerad när jag tränar själv än när jag är på gymmet.